Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 5 februari 2012

Snön faller och favoriterna med den....



Sitter och kollar ut genom fönstret.
Det är jäkligt vackert när snön faller.
Gillar inte snö särskilt mycket egentligen, men det är som sagt jäkligt vackert.

Snö är kallt!
Den har en ruskig förmåga dessutom att hitta de små glipor i klädslen som finns.
Snön ställer till det på andra sätt också.
Sitter just nu och funderar på att jag är jäkligt nöjd med den investeringen som jag gjorde för några veckor sedan.
Nokian Hakkapeliitta 7.
Dubbat skall det vara i år.
Fick ett bra erbjudande och klappade till på de första dubbdäcken någonsin.
Tänkte att skall det vara så skall det vara...
Faktum är att ett avtal mellan Swedol och Vianor gjorde det ekonomiskt försvarbart dessutom!
Dom var ruskigt dyra på hyllan, men med lite rabatt här och lite avdrag där så blev som bara dyra...

Snön gör dom försvarbara inför fröken fruga dessutom så visst ler jag när jag nu tittar ut genom förnstret!

Som den totala nerd jag är så funderar jag såklart på hur träningen på Måndag kommer att te sig i snö!
Ställa in?
Inte en chans. Vet att flera klubbar ställt in träningen pga kylan redan, men inte vi!
Det skall vara jävligt på försäsongen, helt enkelt!
Det som inte dödar, härdar liksom och dö det kommer vi inte att göra! Det är jag säker på...

Det var melodifestival på den Ekewaldska TV:n idag!
Parallellt med Hockeyn givetvis, men efterhand som Modo släppte in mål mot AIK så blev det intressantare och intressantare med schlagern!

Roligt att "underdogsen" gick vidare.
Det var nog ganska underförstått att Moniker och afro-dite skulle gå vidare men så blev det alltså definitivt inte.
Loreen och Dead by April konstlade sig till final och jag tror att det får vara rätt vasst för att vi inte skall skicka den där Loreen till Azerbadjan vad det lider.


Flummig som få förvisso, men en show som sätter sig skulle jag tro.
Enda låten som familjen Ekewald enades om förresten även om yngsta jurymedlemmen ändrade sig efter röstningen.
Spontana kommentaren var klockren:
-Det här var för Jävla dåligt....
Han kom på sig själv med sin svordom rätt fort, men när Mamma och Pappa gjorde det klassiska misstaget att börja skratta så kördes kommentaren om och om igen.
Men som sagt efter det att röstningen var avklarad så var även Grabbarnas Grabb av intrycket att detta var bästa låten.

Dead By April är inga svärmorsdrömmar precis.
Killen längt på kanten har druckit en hel lastbil med Whiskey innan show för att få till den där rösten?
Begriper inte vilka som har röstat på låten egentligen.
Trodde att de flesta tittarna var äldre än 30 åtminstone?
Är lite som med valet och Sverigedemokraterna kan jag tänka mig.
Ingen erkänner men många röstar.
Utan övrig parallell för övrigt.



I övrigt:
Sean Banan....
Ja, jag säger då det.
Låt inte ungarna skicka SMS.
Ta deras mobiler ifrån dom för helv....

Flinck:
Snacka om att ta sig själv på allvar!
Det jäkligaste var att jag verkligen gillade låten.
Jag skäms för det, men så var det..

Roligt som fanken att Afro-Milf och Moniker åkte ut.
Skitroligt....
Jag kan tro att Kayo och Blossom tänkte lite grann som jag brukar tänka på fotbollsplanen:
Fan, jag som varit bra på detta en gång...

Familjen Ekewald tittar vidare nästa Lördag!


Hörde att premiärmotståndarna i Näsby tappat fattningen i träningsmatchen mot Nosaby.
Snackas om fight igen..
Back to basic igen i Näsby...
Blir kanske en spännande premiär framöver ändå...
Skönt att Taipale är tillbaka i träning :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar