Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 17 februari 2012

Jack the Ripper

Dom är roliga ibland de små liven...

I vår trädgård har det en tid bott gäster.
En hel familj faktsikt.
En vuxen figur och tre barn. Hund har dom också...

Den vuxna figuren tilltalas Mamma så någon Pappa verkar inte vara med i bilden.

Dom är alla tillverkade i snö och är smått utrotningshotade för tillfället!
Jag är förvånad om någon i denna familjen överlever särskilt länge till, men alla eventuella räddningsaktioner verkar onödiga pga det bräckliga material som använts.

Grabben är fäst vid sina skapelser och gillar att beskåda sin verk.
Det är fashionabla snögubbar då den ena har en Peak mössa och en av de andra har fått en Fred Perry halsduk.
Till och med koppel till snöjycken är på plats.

Idag när sonen kom hem ifrån skolan fastnade han i fönstret med ansträngd min.
Det råder töväder och det mår inte familjen bra av om man säger så...

Med en ganska sträng röst så kallade sonen på sin mor!

- Mamma, har du huggt huvudet av mina snögubbar?


Jag vet inte egentligen, men det roligaste i mina ögon är väl att det faktsikt var på allvar och att grabbens verkligen trodde att Fröken Fruga var kapabel till detta illdåd!

Jag myser...

Kanske Fröken Frugas elaka, sadistiska sida äntligen börjar synas för andra än mig...


Anyway...

Katalogsläpp på jobbet igår, Torsdag!
Roligt, jobbigt och imponerande samtidigt!
Kristianstad brottades med de stora grabbarna på allvar för en dag.

Fotboll...
Jodåsåatt....

Modo....
Slutspel?
Jodåsåatt....

Helg nu?
Jodåsåatt....

Alla hjärtans dag?
Resultat på det?
1. Fröken Fruga 3paket
2. Grabbarnas Grabb 1 paket (stort)
3. Jag 0 Paket...
Hur fan tolkar man det?

Vi ses  helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar