Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 2 februari 2011

Ett slut på en lång kärlek

Fotbollen tycks vara ett avslutat kapitel för Ekewald.
Tränarhatten är lagd på hyllan för denna gång och det är alldeles försent för att snöra på sig skorna för att lira själv.
Jobbet krävde sitt utrymme, och jag måste kväva min kärlek till min hobbysyssla för denna gång.

Det är en sorg å ena sidan, men en jävla lättnad å andra hållet.
Efter 2 veckors abstinens så börjar det så smått kännas som om skallen är på plats igen.
Det surrade på rätt bra ett tag och det var ständigt saker som jag var efter med.
Inte ikapp på jobbet och inte ikapp med fotbollen.
Ett pusslande utan dess like för att täcka upp och hela tiden med familjelivet som enda betalare.
Ohållbart i längden.

Men...
Det var inte helt enkelt att inse och åtgärda.
20 år med klubbåtagande och snart 35 år med fotboll som livsingrediens har såklart satt sina spår.
Kärleken till den lilla klubben och dess utövare och soldater är stark och tankesnurran angående hur man kan utveckla, förbättra och bidra är ständigt närvarande.
Hur gör man slut på ett äktenskap?
I mitt fall så var det abrupt.
Ett samtal till en förstående person i föreningen som hjälpte mig väldigt.
Unge Herr Pålsson är en hjälte i mitt liv just nu som täckte över de värsta skarvarna i "avhoppet".

Vi får se hur länge avhållsamheten håller, men just nu känns det väldigt bra.
Just nu iallafall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar