Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



lördag 12 februari 2011

Abstinens


Det är dags för grabbarnas första träningsmatch för året imorgon.

"Mitt" lag skall spela mot Sölve BK i en match som jag planerat.

"Mina" nyförvärv skall visa upp sig för första gången och samtidigt skall "mina" killar som klev fram ifjol visa att dom är A-lags spelare även i år.


Jag saknar dom som fanken, men det är väl en abstinens som går över.

I det dagliga talet så finns dom kvar som en del av mig, men tankeverksamheten rumt fotbollen börjar sina en aning.

Men det är jobbigt att inse att det roliga börjar nu igen.

Det är enkelt att lägga ner verksamheten när det inte finns någon liksom.

Men nu börjar det roliga med matcher och man börjar normalt sett se fram emot en premiär i horisonten!


Men nu har jag tagit det beslutet som jag har och då får jag lita efter det.

Jag borde ha tagit mig ner på någon träning, men jag vill inte det ännu.

Det gör lite för ont ännu.

Jag borde åka och titta på killarna imorgon, men vi får se.

Frugan jobbar så jag har lilleman att skylla på om det inte blir av. Det är bra...


Nya tränaren har presenterat första truppen för året och det ser bra ut.

Jag hoppas att dom får ett bra resultat imorgon att bygga vidare på.

Det är så jäkla viktigt även om man alltid säger att träningsmatcher är oviktiga.

Det är dom inte.... Det är alltid bättre att vinna än att förlora!


Vi får se om Ekewald dyker upp på Svarta Led i Sölvesborg imorgon eller inte.

Det är absolut inte omöjligt, men samtidigt inte helt säkert.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar