Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 5 augusti 2012

Camping


Alltså en inbiten campare hade förmodligen aldrig slutat skratta, men nu är jag och grabbarnas grabb också två utav friluftsfolket.

En natt i ett tält beläget cirka 5 meter ifrån huset är kanske inte att betrakta som hardcorecamping direkt, men det räckte för att tillgodose grabbarnas grabb´s äventyrslystnad för denna gången.

Han inredde tältet med allt som kunde tänkas vara mjukt och det var inte helt enkelt att ta sig in pga alla täcken och kuddar som skulle få plats.

Vi gick ut till det inredda campingstället vid 23 tiden.
Tänke att ju senare desto bättre är insomningssynpunkt...

Vi hade med oss varsin nattmacka och lite dricka.
Spotify ordnades och vi satte i oss våra mackor under viss spänning.
För honom var detta riktigt spännande och vem var jag till att tycka annorlunda, åtminstone för hans skull om inget annat.

Strax efter midnatt så började han tröttna på mina historier om Indianer och cowboys och vi beslöt oss för att försöka sova.

Invirade i goa täcke så skulle vi väl kunna hålla värmen åtminstone en stund?

Grabbarnas Grabb somnade på tre röda och det gjorde även jag så småningom.

Pappan i tältet vaknade så fort som det var dax att vända på sig och det var det ganska ofta.
Det är hårt att ligga på en gräsmatta liksom och eventuella underlag hjälpte inte så mycket.

Varje gång jag vaknade till så checkade jag av Grabbarnas Grabb och varje gång så insåg jag snabbt att han sov som en kung.
Han rörde sig inte ens, där på sin plats och han som brukar vara en propeller utan dess like.
Han sov riktigt gott, där i sin hörna!

Fram till 06.00...
Då vaknade han och ville gå in.
Helt i sin ordning såklart.

Pappan i tältet låg dock kvar.
Jag hade äntligen hittat en position som dög för att slagga i.
Den ville jag inte riktigt ge upp sådär plötsligt och beslöt mig för att ta campingen på allvar en stund till.
Jag vände mig i tältet och när jag någon timme senare gav upp och gick in i civilisationen igen så fannn jag Grabbarnas Grabb djupt sovandes i sin egen säng.

Han hade haft en mäkta bra natt i tältet och var så fasligt nöjd med experimentet.
Jag känner mig som en riktigt bra pappa idag.

Fast en lite sliten sådan.
Tar nog fem på soffan om en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar