Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 6 juli 2010

Sommarplåga

Det är äntligen lite sommarvärme ute och jag kan inte låta bli att gräma mig för att jag inte är så förtjust i att vara just ute.
Har en aning svårt för värme och en aning svårt för att hantera den strålning som solen erbjuder.
Problemen är två.
Pigment och otålighet.
Jag skulle så oerhört gärna vilja kunna ligga och pressa och bli så gudomligt brun o tjusig som exempelvis frugan blir.
Det verkar inte så galet att krypa ner i solstolen och tuppa av en timme.
Det verkar liksom vara helt legalt att sova en stund i solen, vilket egentligen är knepigt eftersom det inte är helt okej att avbryta dagen alla gånger för att krypa ner i bingen och ta en tupplur under täcket.
Var skillnaden ligger i detta är svårt att svara på, men det är väl bara så misstänker jag.
Pigmenten är ett helt annat bekymmer.
Brännskador har olika klassificeringar, men jag tycks alltid nå en väldigt hög grad de gånger jag försöker trotsa naturens lagar.
För ett antal år sedan var jag sjukskriven en hel vecka för de där stora vätskefyllda blåsorna som närmast liknade ICA-kassar, som hängde längs med smalbenen på mig.
Nä, det får nog bli fortsatt skuggboxning denna sommaren också och en och annan solserviett istället. Får man inte cancer av dom förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar