Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 14 januari 2013

Idrottsgalan?

Satt ikväll och tittade på Idrottsgalan.
Varför är en fråga som man ofta ställer sig i efterhand oavsett om det är Idrottsgala eller fotbollsgala.
Det borde finnas potential till att göra årets show av detta, men av någon anledning så blir det mest pannkaka av alltihopa.
Krystat och allt annan än spontant.
Det fanns väl undantag, men de var knappast planerade.

Tänker på Pia Sundhage som är skönaste idrottsprofilen på alla sätt just nu.
Såklart är husguden Peter Forsberg med på listan också.
Var det inte lite pinsamt förresten att han kallades för Patrik Forsberg av en prisutdelare vars namn jag inte har en aning om?

Pinsammast för mig är dock att Lisa Nordén vann 4 fina priser.
Grand Slam....
Inget fel på Lisa Nordén på något sätt alls, men snälla rara?

Hon fick Jerringpris, Bragdpris, Årets kvinnliga idrottare och priset för störst...

Alltså helt ärligt egentligen!
Triathlon?
Sport som är på lika stort allvar som många andra och jag är ingen sportfascist på det sättet, men händerna upp i luften alla som har en enda aning om hur Lisa Nordén presterat i alla de andra tävlingar hon ställt upp i!
Okej då, strunta i alla men räkna åtminstone upp tre tävlingar för mig där hon deltagit?
Utan att googla det såklart!
Där tänkte du fuska, Karlsson eller hur?

En tävling som råkade vara OS i London och där TV-kameran var fokuserad mest beroende på att det inte hände något av värde för övrigt!
Hon simmade, cyklade och sprang som en gasell, men nådde inte riktigt ända fram!
Hon blev besegrad med 9/100 (Jag har bloggat som den förnedringen innan) och hon var lika glad som om hon vunnit...
Vilken prestation!
Klart det är, men fakta är att hon inte VANN och det är väl det som idrott på den nivån går ut på?
Inte fan är hon väl belåten när hon åker hem ifrån London med ett silver och inte fan kan hon väl hålla sig för skratt ikväll heller på väg hem i taxin ifrån globen med 4 bastanta pjäser i sportbagen?
Dessa fick jag för att jag kom tvåa!!

Tro mig när jag säger att hon inte vunnit ett enda pris om hon vunnit den där tävlingen, med låt oss säga 30 sekunders försprång till tvåan.
Det hade inte gemene man begripit som en prestation, men nu var hon ju så nära.....?? WTF...

När det gällde Jerringpriset så satt hon i en såkallad final mot en annan looser...
En ridtjej som också tog silver för att hon rev på det sista hindret.
Är det det som är svensk idrotts hjältar?
Dom som inte når ända fram, men kämpar väl?

Kristianstadsbladet kan alltså komma att nominera Rinkaby till årets lag i regionen med samma logik.
Vi vann inte, men vi kämpade väl...

Småkronorna, säger jag bara!
JVM Guld i Kanada.
Omöjligt att vinna egentligen men det förstod inte Roger Rönnberg och hans mannar!
Dom bara gjorde det!
Det är prestation det!

Jag blir lite kokt som ni märker,  och att kasta sig över Lisa Nordén är inte direkt korrekt kanske, men jag kan inte bry mig mycket mindre för jag är lite orolig!
Best of the rest existerar inte utan tvåa är bra nog?


1 kommentar:

  1. Jag fuska???
    Fy på sig herr Ekewald.
    Skulle inte för allt smör i småland orka googla något om triatlon.
    Hela galan är ju ett stort skämt, Sverige är fullt av bra komiker men det missade dessa, världens bästa ishockeymålvakt och back är svenska i alla fall enl. NHL, dom är inte ens nominerade??
    Bästa lag, hm två snedseglare som inte ens komentatorerna viste om det var guld...
    Skiter mest i vilket men hade hästlobbym lyckats få den mer än lovligt berusade damen högst i Jerringpriset så hade ALL trovärdighet försvunnet.
    Tack för mig.
    Mvh Niclas''old nr five'' Karlsson

    SvaraRadera