Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 23 september 2012

Lite smått och lite gott

Osannolikt länge sedan det kom inlägg i bloggen nu.
Er som eventuellt bryr er vill jag be om ursäkt för det.

Upp och ner är det mesta och så även aktiviteten på olika områden.
Ibland är det bara inte skoj, helt enkelt..

Det har hänt en del sedan sist...

Fotbollen...
Inte så mycket egentligen..
Det har spelats några matcher.
Rinkaby har förlorat.
Det är Division 7 som gäller nästa år.
Jag har fått frågan om fortsättning.
Jag har inte riktigt bestämt mig.
Jag har fått intresseförfrågan ifrån ett par andra håll också faktsikt.
Roligt som fanken.

Vi hade möte med spelarna i början på veckan.
Vi pratade en del om hur det kunnat gå som det gått i år.
Det är såklart många anledningar som lett till resultatet och många faktorer som är svåra att sätta fingrarna på.
Det som konstaterades var att vi lite enkelt kankse lurar oss på att vi snittar högt på träningarna.
Vi är över 16 man på träningarna i snitt sett över året.
Det är bara det att vi har varit över 65 olika spelare under året på Rinkaby´s träningar.
De som tränar bäst och oftast har inte deltagit på mer än styvt 75% och det är inte mycket nog.
Inte med tanke på att det bara är 2 spelare som tränat mer än 75% i år.
2 stycken....

Sett till matcherna så är det nu 34 spelare som representerat Rinkaby´s A-lag i år.
Kontinuiteten som försvann skulle boken om året kunnat heta.
34 spelare....

Finns många andra aspekter såklart, men jag vill lyfta fram de ovan nämnda som mest intressanta.

Hockeyn är äntligen igång också...
Modo mot nya höjder.
Familjen är genuint överlycklig över hockeysäsongen.
Framförallt älskar dom de matcherna som börjar 19.00 på Lördagskvällarna.
Ärligt?
Inte riktigt....

Jobbet?
Var iväg på ett underbart ställe på konferens för några veckor sedan.
Hafstens camping och konferenscenter utanför Uddevalla.
Helt magisk miljö.
Åk dit...

Grabbarnas Grabb då?
Elevrådsrepresentant i klassen!
Stoltare än något annat.
Börjat med sin Cello.
Älskar det...
Fortfarande helt nollad med sitt idrottsintresse även om det verkade ha varit roligt med friidrotten i skolan förra veckan.
Han var grym på att hoppa, berättade han!
Kanske blir en Holm eller Sjöberg till slut.
Jag som trodde att det var jag som levde på hoppet...

Fröken Fruga då..
Sliter med sin jäkla axel dag ut och dag in.
Ont i omgångar och det är riktigt tragiskt för henne.
25 år kvar att jobba med värk åtminstone om inget drastiskt sker.
Dags för det, kanske?

Mer att skriva om, men får spara det till en annan dag...
Inte så länge tills dess troligen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar