Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 23 mars 2012

Längtar till Måndag

Fredag eftermiddag...
Nyss hemkommen ifrån jobbet....
Snart middagen på bordet och helgen är i antågande på riktigt.
Hela familjen ledig och inget direkt på programmet i kväll eller imorgon.
På Söndag är det såklart fotboll, men i övrigt är det en ledig helg.
Det är skitskönt!

Men ändå så längtar jag till Måndag en aning.
Vi har satt upp en ordentligt roligt målsättning tillsammans som innebär att utöver en herrans massa projekt som skall leda till en herrans massa bra saker så startar tävlingen med stort T på Måndag.

Vi är 8 stycken som startar racet samtidigt.
Tävlingen som sådan är enkel.
Först till 10 vinner!

10?

Jag vi pratar 10% då alltså..
10% av kroppsvikten på Måndag skall bort och först till 10 vinner.
Invägning varje Måndag och hetset som kommer att bli under denna resan kommer att bli så jäkla rolig så det finns inte.
Jag är så nöjd med att så många ville vara med och jag är så nöjd med att jag kommer att vinna så enkelt.

Äran räcker gott egentligen, men en flaska Whiskey är inte heller fel.

Så mina damer och andra, skall ni bjuda på något gott så skynda er!
Helgen är snart slut igen och då blir det andra bullar. Inga bullar förresten...






Annars då?

Fotboll på Söndag som sagt.
Tredje sista matchen innan Näsby i premiären.
Det börjar kännas lite, faktsikt.
I ena tanken så vinner vi matchen och firar ordentligt, men i nästa tanke så är Näsby bra!
Ser fram emot årets premiär ordentligt och längtar redan lite efter att det drar igång på riktigt.


Grabbarnas Grabb var ivrigt idag och ringde mig på jobbet precis när jag skulle gå hem.
-Är du på väg?

Förstod att det var något speciellt på gång för annars så är man inte så saknad alltid.
Ibland är det rätt så "pappigt", men oftast inte...
Idag så var det ivrigt och det kan jag förstå.
"Polaren Per", alltså morfar, och Matmormor hade "kidnappat" grabben och åkt och köpt honom en ny cykel...
En skitfin svart Peak cykel.
Läckerbit.
Med pakethållare..
Trodde inte att 7-åringar ville ha pakethållare, men där var Grabben tydligen riktigt bestämd.
Pakethållare eller inget, liksom..
Så då fick det bli så!

Matmormor fick också ny bike så nu är det säkert en och annan runda inplanerad.
W är rätt så nöjd här hemma och undra på det..
För egen del så fick jag min första egna nya cykel vid nästan 40 års ålder så det är skillnad det...

Nähädu...
Nu vankas det kyckling, snart..
Vet inte vad jag gjort för ont riktigt...





Med tanke på Måndag så borde det istället handla om


eller kanske


och lite



Men, men......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar