Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 13 mars 2012

Amen va fasen

Alltså det är inte alltid helt enkelt att åldras.
Det är inte så att jag känner mig allmänt gammal på något sätt egentligen, men ändå..

Visst börjar de gråa hårstråna få fäste och så smått breda ut sig och visst känner man att det börjar komma en rynka eller två i ansiktet, men det är absolut inget som stör mig på något sätt.

Jag tycker fortfarande att jag hänger med hyggligt i vad som händer och jag vet fortfarande någotsånär vad grabbarna i omklädningsrummet pratar om.

Jag gillar inte dansband och jag kollar inte på Bingolotto.
Jag matar sällan fåglar och jag har inte benkoll på pensionskontot.
Jag pratar förvisso om saker som skedde förr, men mest för att imponera och inte ännu så mycket för att det är någon nostalgitripp inblandad.

Det jag finner bekymmersamt är att jag märker att mina värderingar ibland inte hänger med riktigt.
Jag är kanske för gammal för vissa saker ändå?

Idag läser man i Expressen att det kommit in ett nytt ord i NE.
Ordet "Hen" är numera ett begrepp på riktigt!
Jag fasar...



"Hen" är alltså ett tredje kön av något slag.
Ett ord att ta till när man inte kan bestämma sig för vilket kön någonting har helt enkelt, tror jag.
Ett ord som är sprunget ur någon twistad feminist-kommunistisk tanke om allas lika värde, typ.
Om man inte i en text eller i tal kan könsbestämma den det handlar om så ser man automatiskt inte ner eller upp eller så på personen i fråga..
Helt logiskt?

Jag vet i fanken....
Jag har blivit en ganska tolerant man på senare år, men här går väl ändå någonstans en gräns.
Någonstans så kanske jag trampar på någons fötter här och jag ber i så fall om ursäkt för det, men jag begriper inte riktigt det här!
Jag är helt enkelt inte redo för ett tredje kön.
Man är väl ändå man eller kvinna?
Man föds väl ändå som pojke eller flicka och i regel så betraktar man väl båda dessa varianter som barn?

Jag har tusen frågor kring detta, men vet inte var jag skall ställa dom riktigt så jag provar här helt enkelt och hoppas på att någon vänlig själ kan hjälpa mig.
Gärna i kommentarsfältet till att börja med.

Är det rätt att ge upp sin genustillhörighet för att nå jämlikhet i samhället.
Är det mer jämlikt över huvudtaget att inte ha något kön?
Om jag vill fortsätta att kalla mig för man, är jag en dålig människa då?
Om min son frågar mig, är det okej att säga att han är pojke och att han förmodligen kommer att fortsätta vara det tills han dör?
Exakt när blir man en "Hen"?
Skall barnmorskan sluta att berätta för nyblivna föräldrar om det finns en snopp eller inte?
Kommer namnet Peter att upphöra helt?
Är det okej att döpa sin "hen" till vilket namn som helst.
Kommer även hundar att omfattas av detta tredje kön?
Hur skall jag ställa mig till att killarna förmodligen kommer att vilka spela fotboll i damserierna nästa säsong?

Exakt vilka är det som kommer att nyttja ordet "Hen"?
Är det de extrema feministerna som inte gillar sitt genus eller är det kvinnor och män som inte känner igen sig i sina kroppar?
Är detta framtidens samhälle?

Låt mig veta!
Om inte någon hjälper mig att förstå detta inom jäkligt kort så kommer jag att betrakta  Nationalencyklopedin som ett helt befängt verk!
Jag kommer att fortsätta betrakta mig som man och jag kommer att fortsätta kalla Frugan för Fröken Fruga.
Jag kommer att fortsätta fråga efter kön när någon fått barn och jag kommer att fortsätta tycka att kvinnor är vackrare än män.
Jag kommer att fortsätta tycka att män inte klär i klänning och jag kommer att fortsätta betrakta "hen" som något kattjävelen pissat på och släpat in i hallen!

Märk väl att jag inte med denna text riktar någon form av kritik mot människor av något slag och att jag inte vill någon individ illa utan att jag bara är så pass traditionell att jag anser att två kön och två beskrivningar är tillräckligt!
"Hen" i min lilla inskränkta värld är engelska och står för Höna!
Höna är en kvinnlig tupp och väldigt könsbestämd i och med att "Hen" lägger ägg!
Det gör inte en tupp....




Femist-Kommunister är jag rädd för!
Jag undrar fortfarande hur motsatsen till feminist egentligen är.
Män som är feminister har jag svårt att greppa.
Att kön har lika värde är väl för fan självklart, men jag vill veta om motsatsen till manliga feminister är kvinnomisshandlare.
I så fall så undrar jag lite vilket fack jag själv är i.

Jag är man och jag är människa!
Det får fan räcka!


2 kommentarer:

  1. Min mage kiknar!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att läsa att det är mer än jag som blir totalt förvirrad av detta tredje kön....

    Mvh Niclas"old nr five"Karlsson

    SvaraRadera