Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 17 december 2010

Satt o tänkte på...

att det är jäkligt tungt ibland.

Det finns tre viktiga saker i mitt liv.
Inga sensationella ingredienser utan precis samma som för många andra män.
Familj, arbete, fotboll.

Prioritetsordningen borde vara solklar, men det är alltid svårt när man är mitt i saker liksom.
Det slutar med att alla tre ingredienserna får stå tillbaka liksom och det är allt annat än bra.
Otillräcklig är man alltid, men att vara det på tre ställen är verkligen frustrerande.

Jobbet funkar...
Det är bara det att man hela tiden vill mer.
Man vill ha alla svaren på alla frågor som ställs.
Man vill vara kunderna till lags och man vill vara personalen behjälplig.
Dessutom så vill man vara Stockholmskontoret till lags.
När de tre "krävarna" sätter igång på riktigt så krockar det lite och eftersom man inte är någon "Einstein" direkt så snurrar det rätt bra i skallen.

Familjen funkar...
Det är lugnt och fint på den fronten, men man vill även här så mycket mer.
Jag vill vara en bra "gube" som går att vara stolt över och jag vill vara en "hjältepappa" för min älskade son.
Inte alltid som man orkar det efter att ha jobbat för att tillfredsställa de tre "krävarna" under 8 timmars jobb dock.

Fotbollen funkar...
Man vill dock hela tiden mer...
Det är mycket som behöver skötas om.
Det är inte bara de träningstillfälle som är inbokade som skall skötas.
Nyförvärv, träningsläger, inneturneringar, träningskläder, gamla spelare och så mycket annat som skall underhållas.
Det funkar som sagt, men man vill så mycket mer hela tiden....

Hur göra?
Skita i fotbollen är alternativet som står högst på rang här!
Men är det ett bra alternativ?
Har 30 killar i laget som slagit bakut då ochdet hade förmodligen sänkt en hel förening i slutändan!
Det går ju inte...
Samtidigt så behöver jag detta andningshål något alldeles fruktansvärt för att orka med.
Så vad kan istället göras?

Ingen aning, men om vi rider vidare ett tag så löser det sig kanske?

Satsar på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar