Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 10 december 2012

Curling, Rövkrok och Cello

Igår Innebandy och idag är det de fantastiska Curlinglandslagen som hyllas efter de smått osannolika framgångarna i något VM någonstans.
Jag blir så enormt trött.
Inget ont om Curling på något sätt, men är det verkligen en sport att ta på fullt allvar?
Var tog begreppet breddsport vägen egentligen?



Sportfiske, Frisbeegolf, Luftgitarr och Rövkrok ser man sällan på sporten och jag vill nästan placera in Curling i den kategorin.
Curling är skitroligt säger Fröken Fruga efter att ha varit i Glimåkra med jobbtjejerna och provat för ett antal år sedan!
So What?
Det är roligt att spela skitgubbe också!
Och att vara en...

Klassisk Rövkrok


Nu vill jag att Fotbollen skall starta upp igen och jag vill att Landslagsuppehållet i Ishockey skall avlida så jag slipper pseudosporter i Sporten!
Snälla?

_________________________________________________________________________________

I övrigt så noteras att grabbens önskelista till jul börjar ta enorma snedsteg.
Igår plussade han på med ett syskon och idag så kompletterades listan med en Cello.

Vänliga Peter Postare hittade snabbt en Cello på blocket till det facila priset av 9.000:-
Skitroligt!



__________________________________________________________________________________

14 dagar till Julafton!
Det är inte länge.
Börjar bli lite stressad!
Eller inte!

Misstänker starkt att Fröken Fruga försöker lura mig!
Hon som är den mest julälskande människan söder om Nordpolen föreslog att vi skulle skippa julklapparna till varandra i år och köpa en gemensam klapp istället!
What?
Måste fundera ut var haken finns.
Måste finnas en!
Måste!

2 kommentarer:

  1. Curling ÄR roligt! Både att se och att spela - man måste bara lära sig reglerna först. Och lite teknik.

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha! Jag hade lätt tillhört landslaget i skitgubbe! ;)

    SvaraRadera